Monday 8 August 2011

kisah cinta kita sampai mati...

salam!
ehem..ehem...
 jiwang kot tajuk entry, tp tak pe...
tak jiwang mane...(ok merapu)

cerita betul yg aku rase sgt terharu tak terkata...(ok merapu 2)

junior aku meninggal dunia bru2 ni... takziah dr aku sekeluarga...
dia excident,jumaat sebelum puasa..
sakit2, sabtu aku dpt berita yg die dh meninggal (al fatihah) yg aku nk cerita kat sini...

dye berkawan baik dgn seorang perempuan ni, junior aku jgk... (ok mungkin lebih dr tu)
hari2 aku tgk dorg jln same2 bile nk blk sekolah..
tp pun waktu assembly, menangis kawan dye tyme ckg suruh kitorg ramai2 sedekahkn alfatihah..

tak de jodoh...
 td aku pun berceritalah dkt qhusyairy pasal nih...
ok, mangsa dia lah... aku amik situasi junior perempuan..

anasalbasa : u kalau u sakit, xcident ke or lemas ke? mcm ne i nk wat ek?
qhus: u datang la melawat.. datang2 bwk lah buah tangan..(wat2 cool)
a: mcm ne i nk dtg, u jauh.. nk bgthu kat ayah mcm ne?
q: u ckplah yg i skt kene jumpe u.. klu tak, i mcm org ade saka( wat2 cool 2)
time nih, aku dh rse nk sepak kot dye... sebaik jauh je...

a: klu u meninggal, i tak dpt nk tgk..
q: i tak suruh pun u dtg tgk jenazah i b, doa u tu yg penting..klu allah nk tunjuk
yg kiter mmg tak de jodoh dgn cara kematian, tak kite nk stop.. 
(aku rase bersalah sbb jdkn dye mangsa keadaan nk nangis dh)
sambung qhusyairy lagy.
q: klu payah2 sgt, nnt u tunggulah kat tingkap i dtg jumpe u...u ckp je u nk jumpe i dlm 
keadaan ape, u suke tgk citer anjasmoro kn..
ok, i jd mcm kak ramona, kalau pocong tuh, tkt sgt..
toing..toing...toing..

aku rse mcm nk tarik je bulu idong dye... 

tp serius, kalu aku dlm keadaan mcm kau adik, aku tak tahu nk meraung ke nk ape keh...
kalu aku meraung, org yg tak tahu cerita ujung pangkal tu kate aku giler...
wat2, selamba kang memang tak la...
ape2 pun, hidup kau mesti diteruskn..
kau dh rse ape yg kau rse..
aku tak rse ape yg kau rase..
kau kira beruntunglah dik..
~hiduplah dengan bertabah~

AL- FATIHAH
KEPADA SAUDARA SYAHRUL FIRDAUS
semoga rohnya berada di samping golongan yg beriman
amin..

Dari ALLAH kita dtg, Kepada ALLAH jugalah kita kembali

No comments:

Post a Comment

geng2 HEbAt